Veljavnost: Ti splošni pogoji v nadaljevanju »pogoji« veljajo za vsa naročila, ki jih izda podjetje Reseda d.o.o., v nadaljevanju »kupec« svojim dobaviteljem materiala in storitev. Pogoji se smiselno uporabljajo tudi za naročila storitev. Pogoji so sestavni del poslov med strankama, v kolikor se stranki nista pisno in v naprej drugače dogovorili.
Za vsako odstopanje od pogojev, je potrebno pisno soglasje kupca.
Naročilo in potrditev naročila: Naročila od kupca veljajo le v pisni obliki. Dobavitelj se zavezuje, da bo dobavil naročen material/storitev v skladu z vsemi zahtevami, podanih na naročilu. Posebne zahteve (PZ v obliki QA, QR, SR…) bodo po potrebi priložene k poslanemu naročilu. Dobavitelj je dolžan naročilo pregledati in ga pisno potrditi najkasneje v roku 3 delovnih dni po prejemu naročila. Vsaka sprememba na potrditvi pomeni, da izdano naročilo več ne velja in se smatra kot nova ponudba dobavitelja, ki velja le, če jo kupec pisno potrdi. V kolikor dobavitelj naročila v roku treh delovnih dni po njegovem prejemu pisno ne zavrne, se šteje da je naročilo potrjeno. Morebitno zavrnitev naročila mora dobavitelj pisno obrazložiti kupcu. Dobavitelj potrjuje naročila izključno na osnovi naročil kupca; potrditve naročil za lastnosti blaga morajo biti v skladu s ponudbo, pogodbo in/ali dogovorom. Kupec lahko stornira naročilo pri dobavitelju dokler dobavitelj ni pričel s proizvodnjo blaga oziroma dokler dobavitelj še ni naročil blaga kupca pri svojem dobavitelju. Storno naročila mora biti pisno poročeno dobavitelju, kupec pa v tem primeru ne nosi nobenih stroškov.
Cene: cene, navedene na naročilu so obvezujoče in odstopanja niso možna.
Dobava in dobavni rok: dobavni rok na naročilu je obvezujoč. Za vsako odstopanje od pogodbenega roka mora dobavitelj prejeti pisno odobritev s strani kupca. Če dobavitelj nima vseh potrebnih podatkov in potrebne tehnične dokumentacije za dobavo, kljub temu, da je naročnika večkrat (vsaj 2 krat) pozval na predložitev le teh, se rok za dobavo podaljša za čas od poziva dobavitelja do trenutka ko naročnik posreduje dobavitelju potrebne podatke.
Če dobavitelj ne izpolni svoje obveznosti v roku, kupec dobavitelju obračuna penale v višini 1% od vrednosti naročila za vsak koledarski dan zamude ter vse nastale stroške in škodo ki jih oz. jo je utrpel kupec pri sebi ali pri svojem kupcu iz tega razloga ne glede na razlog zamude. V primeru predčasne dobave, lahko kupec zavrne prevzem.
Prevzem blaga: Blago mora vedno spremljati dobavnica in za vse dogovorjene materiale ob naročilu tudi obvezno certifikat ali izjava o skladnosti. V primeru da je zahtevana še ostala dokumentacija ali vzorci, je to navedeno na naročilu.
Dobavitelj mora označiti vsako dobavljeno količino po posameznih enotah, kartonih z etiketo oziroma pakirnim listom, ki mora vsebovati:
-Naziv in naslov dobavitelja
-Naziv kupca
-Količino
-Naziv blaga
-Datum izdelave
-Saržo (ali drugo obliko zagotavljanja sledljivosti)
Dobavitelj je dolžan zapakirati blago na način, ki zagotavlja varen prevoz in skladiščenje. Dobavitelj odškodninsko odgovarja za morebitno nastalo škodo, ki bi kakorkoli nastala kupcu zaradi ekološko spornega dobavljenega blaga ali neprimerne embalaže. Prevzem blaga je opravljen, ko kupec podpiše prevzemni dokument, na katerem je naveden datum prevzema, žig in podpis prevzemnika.
Računi: Izstavljanje računov se izvaja po posameznem naročilu. Priloga vsakega računa so dobavnice, podpisane s strani odgovorne osebe kupca, ki je blago/storitev prevzela. Račun je potrebno izdati/poslati najkasneje do zadnjega dne v mesecu, v katerem je opravljena dobava blaga/storitve.
Plačilni pogoji: Kupec plača račun znotraj dogovorjenega plačilnega roka. Plačilni rok začne teči po prejemu pravilno izstavljenega računa, vendar ne prej kot prvi dan po pravilno opravljeni dobavi blaga oziroma izvršitvi storitve. Kupec bo račun plačal v roku, dogovorjenem med strankama, šteto od dne izstavitve računa. V kolikor račun ni skladen z naročilom oziroma potrjeno ponudbo, lahko naročnik zavrne račun.
Plačilo računa ne pomeni potrditve, da je bila dobava oziroma opravljena storitev v skladu s pogodbo. Če ima blago oziroma storitev napake, je do odprave le-teh oziroma dokončnega dogovora z dobaviteljem kupec upravičen zadržati plačilo za račun, ki je bil izstavljen za plačilo blaga oziroma storitve z napakami.
Kakovost blaga in storitev: Dobavitelj je dolžan naročeno blago dobaviti skladno z naročilom in vso priloženo dokumentacijo ter v skladu z mednarodnimi, nacionalnimi in internimi tehničnimi standardi. Blago mora imeti običajne lastnosti in lastnosti za katere sta se stranki posebej dogovorili. Če je dobavitelju znano, za kakšen namen bo kupec ali kupec naročnika uporabljal blago, mora blago imeti tudi lastnosti za znano uporabo.
Dobavitelj je dolžan v svojem poslovnem sistemu vzpostaviti in vzdrževati raven kakovosti naročenega blaga v skladu s kakovostnimi zahtevami naročnika, kar bo dosegel z učinkovitim sistemov vodenja kakovosti. Dobavitelj se zavezuje, da bo omogočil kupcu na njegovo zahtevo preverjanje delovanja sistema vodenja kakovosti in ravnanja z okoljem, ter dovoliti dostop v svoje prostore predstavniku Resede in/ali predstavniku vseh zainteresiranih strani. Dobavitelj je dolžan pred pričetkom redne dobave ter tudi kadarkoli na zahtevo dostaviti kupcu v potrditev vzorce pogodbenega blaga. Kupec je dolžan vzorce pregledati in o rezultatih pregleda obvestiti dobavitelja.
Ob sumu dobave ponarejenih delov oz .materialov s strani dobavitelja podjetje Reseda obvesti dobavitelja, ter pristojne organe pregona. Dobavljene dele oz. materiale se zadrži in skladišči v podjetju Reseda na zato določeni lokaciji.
Odnosi in ravnanje z dobaviteljem je opisano v Etičnem kodeksu Resede.
Reklamacije količin in kakovosti: Kupec se obveže, da bo reklamiral prejeto količino takoj ob prevzemu, vendar najkasneje v roku 5 delovnih dni po prevzemu, neustrezno kvaliteto pa takoj ob ugotovitvi, vendar najkasneje v roku 6 mesecev po prevzemu oziroma ne kasneje od roka uporabe blaga. Dobavitelj mora za vsako prejeto reklamacijo poleg povrnitve morebitne škode, izstaviti tudi analizo vzroka napake ter korektivne ukrepe in to praviloma 30 dni po datumu reklamacije.
Dobavljeno blago mora biti v skladu z zahtevami naročila in specifikacijami, risbami in vsemi dokumenti in standardi, ki definirajo predmet naročila. Brez pisne potrditve s strani kupca ni dovoljena nobena sprememba ali odstop od zahtev naročila. Na zahtevo kupca je dobavitelj dolžan posredovati vso dokumentacijo glede kakovosti naročenega blaga. V primeru, da v naročilu ni posebej specificirana kakovost blaga, dobavitelj jamči da bo dobavil blago v kakovosti, ki je v skladu s pravili stroke.
Dobavitelj se zavezuje, da bo omogočil kupcu na njegovo zahtevo preverjanje delovanja sistema vodenja kakovosti in ravnanja z okoljem v primeru ponavljajočih se reklamacij in po potrebi presojo sistema vodenja kakovosti.
Sprememba ali ukinitev proizvodnje dobavitelja: Dobavitelj se zaveže, da bo o nameravani ustavitvi proizvodnje določenega tipa produkta, ki ga dobavlja kupcu, le-tega obvestil najmanj 1 leto pred nameravano ustavitvijo proizvodnje.
Pristojno sodišče: Kupec in dobavitelj bosta vse spore poskušali rešiti sporazumno. Če pa to ne bo mogoče, je pristojno sodišče na Ptuju, če ni v pogodbi dogovorjeno drugače.
Področje varstva okolja: Prednost pri izbiri imajo dobavitelji in izvajalci, ki imajo vzpostavljen in certificiran sistem ravnanja z okoljem ISO 14001, ker tako izkazujejo primeren odnos do okolja.
V kolikor dobavitelji in izvajalci storitev/kooperanti nimajo vzpostavljenega in certificiranega sistema varovanja okolja morajo spoštovati zahteve relevantne zakonodaje na področju varstva okolja v Republiki Sloveniji.
Zdravje in varnost pri delu: Izvajalec se obvezuje, da bo upošteval načela varnega dela in uporabljal ustrezna zaščitna sredstva pri delu.
Nova vas pri Markovcih dne, 01.09.2023